Vyjádření k technickým problémům webu

14.09.2021

Vítáme všechny příznivce, hráče a přátele Prague Hockey Masters v článku, kde chceme vysvětlit situaci a zároveň se omluvit za dočasná omezení způsobená nedostatkem informací a aktualizací na webových stránkách a sociální sítích

Prosíme o přízeň a trpělivost, brzy bude vše zase v naprostém pořádku


Množí se nám poslední dny dotazy a to zcela oprávněné na téma neaktuální webové stránky a dalších věcí ve kterých je organizace nyní tzv. "v záklonu". 

Jsme si toho vědomí, je nám to líto a není tato situace příjemná, přesto můžeme s hrdostí říct, že děláme vše co je v našich silách ať opět liga, ligová prezentace a komunikace je ta nejlepší v regionu. Chápeme, že mnoho z vás může mít rozporuplné pocity, ale opravdu se uvědomte, že to není lehké. Organizovat tak velkou soutěž včetně organizace každého jednoho zápasu soutěže. Přesto se velmi omlouváme, že vše není při startu ročníku jak si představujete vy a samozřejmě i my jako organizátoři. 

komentuje Petr Urban, ředitel soutěže


Strukturované shrnutí stavu 

Rozdělení do divizí a rozlosování zápasů

- bohužel kvůli zmatkům v přihlašování týmů, které měnili na poslední chvíli informace o účasti/neúčasti apd. se protáhl celý proces přípravy rozdělení do divizí a tedy i samotného losu. To se již projevilo některým týmům které již měly nalosované zápasy, ale ty nakonec byly zrušeny protože jejich soupeř do ligy nakonec nevstoupil ačkoli byl přihlášen (pozn: jen na okraj opět zrušené ledy = prodělek v řádek několika tisíc - to jen kdyby se někdo ptal kam jdou ty peníze ze startovného) 

- nyní je již vše potvrzené (ne všechny týmy tedy mají uhrazené startovné, ale věřím, že nás nezklamou) a tedy další rozlosování se může připravovat a tedy i vytvářet rozpis zápasů

Nový systém pro evidenci soupisek a zápisů k utkáním

- spustili jsme nový systém, který nahradil dosavadní ne příliš stabilní, ani příliš bezpečné řešení. Spuštění nového systému provází mnoho porodních bolestí a zatím se může zdát, že spíše přinesl zpomalení než zefektivnění, ale není tomu tak. Brzy již bude přínosem

- celý systém se zavádí z toho důvodu aby již brzy byl přístup pro vedoucí a mohli si zakládat hráče, evidovat soupisky na zápasy a měli přístup ke všem statistikám ze zápasů, k detailům a dalšího spousty zajímavého obsahu

- již nyní je dobré, že v systému můžeme snadno organizovat soupisky (aktivní/neaktivní hráče a jejich čísla na dresech, pozice, fotografie apd..), rozpisy zápasů apd.. Pro správu je systém již nyní ulehčením

- hlavně se jedná o systém který není jen v hlavě jedné osoby Petra Urbana, což je obrovský krok dopředu (nikdy nevíte, kdy se z toho třeba zblázní :D ) 

- systém je zatím v pilotním provozu, který bude pokračovat cca do konce října

Web - aktualizace tabulek, rozpisů a výsledků z utkání

- tento bod nás velmi mrzí a velmi se stydíme za stav ve kterém se web nachází, ještě jednou přijměte naší srdečnou obsluhu

- spuštěním nového systému se bohužel již nedá používat starý model, který tvořil tabulky, výsledkovou listinu a i podklady pro reportáže na webu. Prostě starý systém již nepoužíváme a tedy neumí vytvořit data pro web

- nemáme kapacitu dělat práci duplicitině tedy paralelně ve starém a novém systému

- soustředíme se nyní na rozběhnutí nového systému a postupně budeme zvyšovat přesah jeho funkcionality na web phm. Tedy, aby co nejdříve z nového systému bylo možné "vytáhnout a zobrazit": seznam týmů, seznam zápasů, seznam zápasů s výsledky a tabulky jednotlivých divizí až postupně k seznamu hráčů a jejich statistikám

Web - reporty ze zápasů

- i zde jsme zatím ve skluzu s automatizací a napojením na nový systém, tak aby nám poskytoval vhodná data publikovatelná na webu

- všechna data sbíráme a máme k dispozici, bohužel zatím bez náročné práce přepisování nebo sestavování článků celých ručně včetně infografiky nemůžeme zobrazovat data na webu

- navíc i webová služba na které hostujeme je již na limitu své kapacity a nechce nám poskytoval prodat nové místo. Tedy pokud bychom každý den z každého hracího dne nahráli X obrázků (infografika, hvězdy utkání, statistiky, fotky ze zápasu) dojde nám místo během měsíce možná pár týdnů. Cesta je tedy jedině, napojit web přímo na data z našeho nového systému a zobrazovat je jako data (tzv. průhledy do databáze), ne jako obrázky a na tom nyní usilovně pracujeme!

- bohužel máme jen jednoho vývojáře, kterého ještě ani nemáme na full time, to bychom si samozřejmě nemohli dovolit (i tak dělá většinu práce zadarmo), tedy práce jdou postupně a jak to u vývoje někdy bývá, vše se protahuje

Sponzoři soutěže

- na letošní sezonu jsme ještě neuzavřeli finální dohodu se společností All Sports (Bauer, Kappa a další značky)

- věříme že se na spolupráci dohodneme a zapojíme opět nějaké ceny

- sponzoring samozřejmě je skvělá věc ale není automatická a i firma která nás sponzoruje od nás chce nějaké "výkony". Ať již formou propagace nebo přivedením zákazníků v určitém objemu a někdy se na těchto podmínkách shodnout není snadné, navíc pokud máme plnou hlavu s nefunkčním webem a zavedením nového systému a potížemi s rozlosováním tak kapacity na toto vše okolo zbývá málo (opět je třeba si uvědomit, že se jedná o koníček, který stojí tedy sakra hodně času a peněz)

Další doplňující informace

- Jelikož liga opravdu ve svém plném provozu znamená obrovské množství práce, rozhodli jsme se zaměstnat na administrativní práci zaměstnance, ať se vedení více uvolní ruce. Tato osoba se postupně zaučuje a zajišťuje některé agendy, které doteď byly v rukou vedení a tedy je zásadně zatěžovali (vystavování dokladů, párování plateb, komunikace, správa a údržba hráčů v systémech apd..)

- Petr Urban navíc jako šéf ligy přehodnotil své priority a od 1.9 opustil standardní "praci", aby si zajistil více času pro péči o soutěž. Nebylo již udržitelné pracovat ve stresujícím prostředím mezinárodní softwarové firmy 5x8h týdně a pak ještě vytvářet skvělou soutěž po večerech a víkendech. Tedy nyní je vidina, že touto změnou bude mít i Petr Urban více času věnovat se právě vývoji, testování nových systémů, péči o data, komunikaci se sponzory, komunikaci s týmy a vůbec řídit lépe chod celé organizace PHM. 


Vše jde tedy lepším směrem a jelikož tuto soutěž milujeme obětujeme pro ni mnohé. Někdo i snížil svůj příjem, šel do rizika, někdo obětuje rodinný život, někdo nervy. Přesto do toho jdeme a brzy budete koukat jaký servis vám budeme přinášet.


Kdo chce více informací klidně se na nás obraťte a ptejte se. Kdo má nějaké nápady nebo třeba sponzora, ozvěte se. Nyní vás hlavně prosíme o tvrpělivost


TÝM PRAGUE HOCKEY MASTERS 



Ukázky ze systému Hockey Management Systém

ať opravdu víte, že opravdu něco máme a ne jen o tom mluvíme...

Grafická podoba je prozatimní. Vše se postupně bude oblékat do kabátu, tak abychom se po X letech dostali na úroveň jako na začátku soutěže. Nyní se soustředíme na funkcionalitu... Bohužel, prostě vše chce čas...